Pozyskiwanie nowych klientów jest łakomym kąskiem dla pracowników – dlaczego? Dlatego, że w większości przypadków wiąże się to z automatyczną premią i uznaniem ze strony przełożonego. Na pozór łatwe zadanie, często jednak okazuje się ciężkim orzechem do zgryzienia. Jak w takim razie dobrze się do tego przygotować? Przedstawiamy trzy podstawowe wskazówki, które mogą wpłynąć na sprawniejsze pozyskiwanie klientów.
Wyznacz target
Nagminnym zachowaniem wśród przedsiębiorców i pracowników jest pomijanie elementu określenia konkretnego środowiska docelowego, a powiedzmy sobie szczerze – nie ma większego błędu, który można byłoby popełnić w kwestii pozyskiwania klientów. Należy pogodzić się raz, a dobrze z faktem, że oferta firmy nie zawsze będzie ciekawa dla wszystkich, którym zostaje ona przedstawiona. Ba, takie działania mogą skutkować wręcz odwrotnie – potencjalni klienci męczeni ofertą, która w zupełności ich nie interesuje, prawdopodobnie będą zniechęcać do Waszych usług swoich znajomych.
Co za tym idzie – po pierwsze określ grupę docelową odbiorców, do których chcesz dotrzeć. Następnie pomyśl, czy może istnieje jakikolwiek sposób, żeby skupić ich w jednym miejscu, np. przy pomocy interesującej oferty, której szczegóły mają zostać umówione na konkretnym spotkaniu.
Oferta promocyjna
Nic nie działa tak kusząco, jak promocje. Nieważne, czy dotyczą one zakupów odzieżowych, spożywczych, czy usług oferowanych przez przedsiębiorstwa. Istotne jest to, że w czymś odciążają i coś proponują. Przygotuj ofertę promocyjną, którą od razu będziesz w stanie przedstawić potencjalnemu klientowi, a ten prawdopodobnie posłucha się swojego wewnętrznego „ja” i może dzięki temu zostanie nowym usługobiorcą?
Strona WWW
Świat cyfryzacji z każdym dniem idzie coraz bardziej do przodu – to fakt wiadomy nie od dzisiaj. Czy Twoja firma posiada własną stronę WWW? Jeżeli nie, to może warto w to zainwestować? Dzięki Internetowi przedsiębiorstwa zyskują największy rozgłos, a co za tym idzie – pozyskują największą liczbę nowych klientów.
Może warto również przemyśleć bloga dołączonego do strony promującej usługi firmy? Takie rozwiązanie zostało zastosowane np. w przypadku strony mBiuro.com, gdzie oprócz oferty z usługami, klienci mają do dyspozycji osobny serwis z przydatną wiedzą dla przedsiębiorcy – dlaszefa.pl.
Pozyskiwanie klienta to niesamowicie ważna umiejętność, zarówno wśród pracowników, jak i ich przełożonych. Pamiętajmy, żeby dobrze zadbać o to w codziennych czynnościach zawodowych. Zachęcamy również do zapoznania się z podobnymi artykułami na naszych stronach:
Dobra obsługa klienta – co wolno, a czego nie warto robić?
Wszystko od A do Z o szkoleniach – co warto zagwarantować pracownikom?
Negocjacje z klientem biznesowym – jak skutecznie je przeprowadzić?
Zachęcamy do komentowania i wyrażania swojej opinii.