Loading Posts...
ventolin inhalator Meksyk €20.71

O tym, jak ważne jest dbanie o wizerunek naszej firmy w Internecie i mediach społecznościowych, wie każdy szanujący się przedsiębiorca,  zwłaszcza trudniący się w sprzedaży usług i produktów do szerokiego grona konsumentów. Można wręcz zaryzykować stwierdzeniem, że jest to, lub będzie w niedługim czasie, najistotniejszy kanał marketingowy. Co więc robić, aby aktywne promowanie w Internecie pomogło naszemu wizerunkowi?

Kształtowanie wizerunku firmy w Internecie i mediach społecznościowych ma teraz ogromne znaczenie. Obecnie każdy mający większy lub mniejszy biznes musi zadbać o odpowiednie przedstawienie swojej firmy i dotarcie do klienta. Każda szanująca się firma zajmująca się sprzedażą towarów lub usług posiada swoją stronę WWW i profil w mediach społecznościowych. Jeśli te sfery są dla Ciebie ‘czarną magią’ zachęcamy do skorzystania z naszych porad!

Strona Internetowa

Absolutna podstawa. W dobie cyfryzacji samobójem jest niezadbanie o odpowiednią reklamę w Internecie. I chociaż ta forma marketingu nie jest nowatorska i gości u nas już długo, nadal nie jest kwestią oczywistą. A szkoda, bo strona WWW to wirtualna siedziba firmy. Większość konsumentów rozpoczyna poszukiwanie produktów/usług  właśnie w Internecie; zarówno restauracji, do której wybierze się na obiad, przez biuro rachunkowe jak i radcę prawnego, na wakacjach kończąc.

Pozycjonowanie strony, czyli SEO (Search Engine Optimalization) jest kluczową kwestią, która zapewni nam to, że potencjalny klient szukający usługodawcy w naszej branży znajdzie naszą stronę jako pierwszą lub przynajmniej jedną z pierwszych, co równocześnie gwarantuje dużą liczbę wejść na stronę. Polega to na optymalizacji strony do wymagań wyszukiwarki internetowej. Ważne są również słowa kluczowe, które powinny być zawarte w nazwie i opisie strony. Trzeba pamiętać, aby strona oraz wszystkie jej nagłówki i podstrony skupiały się bezpośrednio na działalności, której dotyczy,

Naszym zadaniem jest również zaciekawić klienta, aby to na naszej stronie został. Możemy to osiągnąć dbając o odpowiednią szatę graficzną. W tej kwestii ciężko jest dać uniwersalną radę, bo ile branż, tyle też odpowiednich szablonów. Oczywiste jest jednak to, że strona radców prawnych powinna zachować formalny styl, neutralne kolory, podczas gdy na stronie restauracji możemy puścić wodze fantazji. To, co jest jednak istotne w obu przypadkach, to aby klient nie miał problemu ze znalezieniem najistotniejszych informacji, takich jak:

  • Dokładny adres firmy, pod którym klient może nabyć towar/usługę świadczoną przez firmę;
  • Dane kontaktowe: email, telefon;
  • Cennik usług, jeśli takowy istnieje;
  • W miarę możliwości – zdjęcia.

Dobrze jest również przejrzeć strony konkurencji, zwłaszcza te cieszące się powodzeniem wśród klientów i zastanowić się, dlaczego tak jest i czy możemy część rozwiązań zastosować u siebie, lub wyłapać wady, których powinniśmy się wystrzegać. Nie wolno oczywiście kopiować jakichkolwiek treści z konkurencyjnych stron – może to być gwoździem do trumny.

Obecność w mediach społecznościowych

Umiejętne prowadzenie profilu na portalach typu Facebook lub Twitter może być kluczem do sukcesu. Najlepiej przekonują się o tym właściciele lokali gastronomicznych. Klient lubi wiedzieć czego się spodziewać idąc do restauracji – samo menu na stronie internetowej może nie być wystarczającym źródłem informacji. Na portalach społecznościowych przedsiębiorca może umieszczać aktualne zdjęcia lokalu, usług (czyli np. potraw). Zadowolony klient z pewnością zostawi po sobie ślad w postaci opinii bądź pozytywnego komentarza. Nie od dziś wiadomo, że poczta pantoflowa czyni cuda.

Kolejną zaletą jest to, że firma wydaje się ‘bliższa’ klientowi – może bezpośrednio zadać pytanie, skontaktować się prywatnie dostając spersonalizowaną odpowiedź. Klient poczuje się wyjątkowo, a firma lepiej poznaje wymagania i oczekiwania swoich usługobiorców. Obie strony są usatysfakcjonowane.

Niewątpliwy wpływ ma na to łatwość kontaktu. Niewiele konsumentów ma czas dzwonić do firmy z konkretnym pytaniem, natomiast zadanie pytania w formie maila czy nawet komentarza na stronie jest ogromną oszczędnością czasu – odpowiedź na pewno dostaniemy, jednak samo zapytanie nie zajmie nam dużo czasu.

Wyznacz pracownika

Jak więc zadbać o to, aby nasz profil bezpośrednio przełożył się na zyski? Warto wśród pracowników wyznaczyć osoby odpowiedzialne za kierowanie stroną, najlepiej jednak ograniczyć się do kilku osób – ważne, aby wszelkiego rodzaju posty czy komentarze były w podobnym stylu, duża liczba pracowników odpowiadająca za jedno zadanie może wprowadzić zamęt.

Wybierz spośród pracowników osoby, które wyjątkowo wyróżniają się lekkością pióra, być może mają doświadczenie w prowadzeniu tego typu storn i przede wszystkim odnajdują się w tym. Prowadzenie profilu na siłę da się szybko zauważyć. Ważne też, aby była to osoba komunikatywna i kreatywna – taki pracownik będzie odpowiadał różnym klientom, na różne zapytania, czasami również skargi. Warto w takich sytuacjach umieć zachować profesjonalizm.  Pamiętaj – co raz znalazło się w Internecie, zostaje w nim na zawsze. Zadaniem takiego pracownika będzie równie utrzymywanie regularnej komunikacji z klientem, rozwiązywanie trudnych sytuacji i reklamacji w sposób, który buduje relację, nierzadko również proponowanie rozwiązań problemów. Musi to być osoba do której masz zaufanie.

Ważne jest również, aby nie przydzielać tego zadania pracownikom, którzy mają bardzo dużo pracy. Dokładając im kolejne zadanie możesz sprawić, że nie poradzi sobie z dwiema, często całkiem różnymi dziedzinami i z jednym zadaniem będzie radzić sobie gorzej. Duże firmy zatrudniają wykwalifikowanych pracowników – tzw. social media specialist – specjalizujących się w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa w sieci. Często są również odpowiedzialni za internetowy PR. Taka praca często nie wymaga przesiadywania w biurze, możesz wiec zatrudnić pracownika na niepełny etat, który dodatkowo może pracować zdalnie.

Opinie i komentarze

W tej kwestii zdania są podzielone, chociaż faktem jest, że uczciwi i solidni przedsiębiorcy nie muszą obawiać się ocen swoich klientów. Jeśli się na to zdecydujesz, jakie masz opcje?

Możesz zadbać o to, aby pojawić się na mapie Google – ma to wiele zalet. Przede wszystkim, wyszukując Twoja firmę w Internecie, klient od razu zobaczy mapę z dojazdem. Będziesz widoczny również w najpopularniejszych aplikacjach na komórkę, a to dla niektórych jest alternatywą dla tradycyjnego GPSu.

Przy mapie dostępne są również komentarze z oceną oraz ich średnia – klienci mogą wystawić ocenę od 1 do 5 podając powód swojej decyzji lub nie. Wyjątkowo zadowoleni klienci bardzo często zostawiają po sobie ślad, a nic tak nie wpływa na poziom świadczonych przez firmę usług, jak kolejni zadowoleni kontrahenci. To działa oczywiście w dwie strony – opinie mogą być również negatywne, dlatego tak ważne jest, aby do każdego klienta mieć indywidualne podejście.

Oceny dostępne są również na Facebooku i działają bardzo podobnie – klient może przyznać od 1 do 5 gwiazdek, w zależności od poziomu zadowolenia, wraz z komentarzem uzasadniającym decyzję. Fakt, że komentarze często pisane są z prywatnych kont wpływa znacząco na ich wiarygodność. Dodatkowo, w przeciwieństwie do komentarzy w Google, możesz odpowiedzieć swoim klientom. W przypadku pozytywnej oceny podziękować i zachęcić do częstszego korzystania z Twoich usług, w przypadku negatywnej – spróbować wyjaśnić i załagodzić sytuację.

 

Mamy nadzieję, że przedstawiliśmy szczegółowo temat kształtowania wizerunku firmy w Internecie i mediach społecznościowych i przedstawiliśmy szereg zalet takiej formy marketingu, która zachęci wszystkich niezdecydowanych jeszcze przedsiębiorców na podjęcie kroków w tym kierunku. Naprawdę warto!

5.00 śr ocena (99% wynik) - 10 liczba głosów

Show one comment

[…] oraz aktywnie działający funpage może być przepustką do sukcesu. Zachęcamy do artykułu Kształtowanie wizerunku firmy w Internecie i mediach społecznościowych, w którym szczegółowiej wypowiadamy się na ten […]

Leave a Comment

Loading Posts...