W swojej książce, „The Direct Mail Solution”, ekspert do spraw marketingu i przedsiębiorca Craig Simpson, ukazał łatwe rozwiązania na stworzenie kampanii internetowej poczty bezpośredniej, która działa! W jednym z fragmentów autor omawia sześć rzeczy, które muszą zawierać bezpośrednie przesyłki mailowe, żeby zachęcić ludzi do odwiedzenia witryny internetowej. W naszym artykule głównym tematem jest dzisiaj kampania e-mail.
Jeżeli chcesz stworzyć swój własny biznes internetowy, badania pokazują, że jednym
z najlepszych sposobów na dojście do tego jest użycie prostej poczty informacyjnej, aby zwiększyć szanse odwiedzin na twojej witrynie. Jest to połączenie poczty bezpośredniej
z aktywnością online, które w rezultacie tworzy silne uderzenie marketingowe.
Nawet Google, witryna która prawdopodobnie stanowi ikonę internetowych biznesów, wysyła bezpośrednie kampanie mailowe. Wykorzystuje sprzedaż reklamowaną pocztą fizyczną, oferując potencjalnym zainteresowanym darmowe reklamy. Przekazując te oferty prosto do czyichś domów czy biur, łatwiej jest dotrzeć do innej grupy odbiorców, niż poprzez oferty online.
Taki rodzaj promocji działa. Ludzie bardziej ufają informacjom, które otrzymują pocztą
i również wolą czytać pocztę fizyczną, niż e-maile, które często zostają usuwane, bez wcześniejszego przejrzenia. Poczta bezpośrednia musi działać – inaczej Google nie wykorzystałoby jej jako formy marketingowej.
Jeżeli sądzisz, że połączenie poczty bezpośredniej z elektroniczną może być kluczem do twojego biznesu, warto pamiętać o kilku kwestiach, które pomogą ci w pełni wykorzystać tę potężną kombinację.
-
Intrygująca wiadomość
Przekaz w twojej wiadomości powinien przykuwać uwagę i wzbudzać w potencjalnych klientach zainteresowanie w takim stopniu, że zatrzymają się niezależnie od tego, co robią
i przejdą w tryb online w celu odwiedzenia twojej witryny. Kawałek poczty sam w sobie nie będzie istniał długo, dlatego musi zawierać silne uderzenie w minimalizmie słownym.
Ważnym aspektem jest posiadania nagłówka, który natychmiast wzbudza ciekawość i obiecuje pewne korzyści. Następnie warto zaoferować doskonały powód, aby potencjalni klienci przeszli do witryny: otrzymają kupon, albo darmowy raport, będą oglądać filmiki, które kryją pewien wielki sekret, który ma na celu poprawienie jakości ich życia. Ważne, aby zmotywować ich do podjęcia takich działań, których się oczekuje.
Sam kawałek korespondencji musi wyglądać na lekki, dopracowany bez większego wysiłku, ale samo pisanie jego treści wymaga dosyć sporej wiedzy. Należy włożyć sporo pracy, aby wymyśleć taką treść, która zmobilizuje ludzi do działania.
-
Jasne wezwanie do działania
Gdy osiągnie się perspektywy pożądanej uwagi, trzeba zapewnić odbiorcom jasne wezwanie do działania. To, czego się od nich oczekuje to przede wszystkim odwiedzenie witryny. Nie można udowadniać im niczego przy pomocy alternatywnych działań i prowokować do znalezienia adresu internetowego. Skupienie uwagi przez ludzi jest zjawiskiem bardzo krótkotrwałym, a jeżeli dodatkowo będą musieli sami polować na informacje, szybko się rozproszą, bądź zirytują. Każdy kolejny krok musi być dla nich czytelny i łatwy do zrealizowania.
-
Łatwy adres URL
Wizje przechodzenia z poczty bezpośredniej na stronę internetową muszą być wpisywane przy pomocy adresu URL. Nie istnieje opcja, w której konsumenci mogą po prostu kliknąć
w link. Warto więc posiadać adres URL, który jest prosty i czytelny, a także łatwo go zapamiętać. Powinien być chwytliwy na tyle, że nawet jeśli odbiorcy nie są w tym momencie w pobliżu komputera, będą w stanie przypomnieć sobie adres w sytuacji, w której będzie im potrzebny.
-
Zdobycie kontaktów
Jednym z najważniejszych sposobów pozyskania potencjalnych klientów jest dotarcie do informacji kontaktowych. Odbiorcy będą chętni do przyłączenia się w sytuacji, w której zostaną przekonani konkretnymi argumentami. Może za przyłączenie się otrzymają jakiś bonus, bądź uzyskają dostęp do pewnych cennych informacji. Niektóre z najlepszych stron mają w sobie zawarte w nich tylko 10 słów. Zachowanie prostoty i minimalizmu jest kluczem do jasnych instrukcji.
-
Frapująca strona sprzedaży
Kiedy potencjalni odbiorcy zdecydują się na włączenie do strony sprzedaży, oczekuje się od nich, że będą gotowi przeczytać zakładki, obejrzeć filmiki, bądź zrobić cokolwiek, co zostało dla nich skonfigurowane. Tak więc strona musi być atrakcyjna, interesująca i łatwa
w odbiorze, z listą korzyści, które od razu rzucą się w oczy.
-
Skoordynowana wiadomość
Dla sukcesu kampanii ważna jest spójność marki wraz z komunikacją. Wszystkie te elementy powinny być ze sobą spójne i przedstawiać jasny komunikat z przekazem do działania. Jeśli produkt poddany sprzedaży jest w jakiś sposób specyficzny to i cała witryna powinna być stworzona właśnie w tym samym stylu. Jeśli komunikat ma wydźwięk powagi – wszystkie elementy powinny być tak przedstawione. Wygląd poczty bezpośredniej i samej strony powinny być do siebie podobne. Oczywiście oferta i wezwanie do działania powinny być zgodne ze wszystkimi, różnymi mediami.
Dzięki trzymaniu wszystkich tych elementów w porządku i ich wspólnej pracy, zwiększają się szanse uzyskiwania pozytywnych odpowiedzi.
Karolina
22 sierpnia, 2017Świetny artykuł -cenne wskazówki.
Asia
20 września, 2017Bardzo przydatny artykuł oraz wskazówki w nim zawarte.
Wioleta
18 października, 2017ciekawy artykuł