Stworzenie kampanii mailingowej z pozoru wydaje się proste. Wystarczy pozyskać dane adresowe użytkowników a później regularnie wysyłać wiadomości. Jednak, po chwili zastanowienia nasuwa się pytanie: w jaki sposób otrzymać adresy email do odbiorców?
Wszystko zależy od dobrego planu, odpowiedniej taktyki, skrupulatności i systematyczności. Wykorzystaj poniższe wskazówki, a szybko zauważysz rezultaty.
-
Najważniejszy moment
Jakie są pierwsze kroki potencjalnego klienta, który jest zainteresowany daną usługą? Wyszukiwanie informacji w Internecie, szukanie opinii i doświadczeń innych użytkowników z daną firmą. To właśnie w tej chwili masz szansę zyskać uwagę i zachęcić do zapisu na Twoją listę mailingową.
-
Formularz zapisu – zasady
- Nawet najlepiej wykonany formularz nie przyniesie efektu, kiedy będzie niewidoczny. Najlepiej umieść go w prawej części strony.
- Możesz spróbować również tzw. formularza „pop-up”, który pojawia się na środku strony i znika dopiero po zamknięciu go przez użytkownika.
- Pamiętaj, aby formularz posiadał profesjonalny wygląd i był jak najkrótszy. Nawet osobę bardzo zainteresowaną może zniechęcić 20 pól do wypełnienia.
- Możesz także dodać fotografię a jeśli chcesz zaciekawić odbiorcę – stwórz video, w którym pracownicy opowiadają o firmie – wprowadź same konkretne i prawdziwe informacje.
- Warto zaproponować coś w zamian – bon, zniżkę na pierwszą usługę czy darmową konsultację.
- Nie zapomnij powiadomić użytkownika, że wszystkie przekazane dane są bezpieczne. Oczywiście zadbaj, aby tak było. Nawet najmniejszy błąd może Cię dużo kosztować.
-
Wiadomości mailowe
Nie zasypuj swoich subskrybentów treścią – żyjemy w świecie ciągłego braku czasu i nadmiaru informacji. Mało kto przeczyta maila, który będzie posiadał tekst napisany ciągiem, bez odstępów, wyróżnień, a co najgorsze – z wieloma zbędnymi informacjami. Pamiętaj – tylko najistotniejsze, atrakcyjne dla klienta dane. Dołącz odnośnik do strony, gdzie zamieścisz szczegóły. Gdy uda Ci się go zainteresować, na pewno z niego skorzysta i zapozna się z tematem.
Trzymając się powyższych reguł, początki z kampanią mailingową staną się łatwiejsze, a nowych adresów email będzie stopniowo przybywać.
Zachęcamy także do lektury poniższych wpisów, dotyczących porad marketingowych dla przedsiębiorców:
Kampania e-mail – 6 wskazówek na temat efektywnego tworzenia
Jeśli chcesz zasięgnąć wiedzy na temat świetnej oferty dla przedsiębiorców, odwiedź mBiuro.
Łukasz
11 sierpnia, 2018Świetna dawka atrakcji w pigułce, inspiracje na imprezy firmowe. polecam!!!
Wiktoria
3 września, 2019Te porady przydadzą się każdemu 🙂
Karolina
13 czerwca, 2020Na prawdę świetny blog! Mnóstwo pomocnych informacji.
Przemysław
16 grudnia, 2020Kampanie mailingowe są dosyć skomplikowane. Trzeba mieć rozeznanie jak zbudować szablon, call to action i wiele innych rzeczy. To trudny i czasochłonny proces.