Loading Posts...

Zasada S.M.A.R.T.

Formułowanie celów powinno stanowić niezbity priorytet zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Często jednak skonkretyzowanie potrzeb firmy, wbrew pozorom, stanowi nie lada wyzwanie. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi zasada SMART. Co to właściwie jest i jak się do tego odnieść? Nic prostszego – zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem.

Charakterystyka

Zanim przejdziesz do określenia konkretnego celu, warto rozłożyć go na czynniki pierwsze. Tu istotne będą odpowiedzi na takie pytania, jak: Czego będzie on dotyczył? Jak bardzo liczy się dla Ciebie jego osiągnięcie? Ile masz czasu na jego zrealizowanie? Czy potrzebujesz zespołu? W jaki sposób chcesz to osiągnąć? Masz odpowiednie fundusze?

Znacznym ułatwieniem w odpowiedzi na powyższe pytania może okazać się skorzystanie właśnie z zasady SMART, która po rozwinięciu skrótu prezentuje się w sposób następujący:

S – SKONKRETYZOWANY Twój sformułowany cel powinien być przede wszystkim zrozumiały – zarówno dla Ciebie, jak i Twojego hipotetycznego zespołu; powinien być jednoznaczny, konkretny i nie pozostawiający miejsca na jego (często błędną) luźną  interpretację;

M – MIERZALNY na tym etapie powinieneś przyjąć określone wytyczne, które pomogą Ci sprawdzić, jaki sposób będzie najlepszy, aby sprawnie osiągnąć wyznaczony cel; Takie kroki umożliwią Ci również stałe kontrolowanie wykonywanych postępów;

A – AMBITNY ambicje zawsze są wysoko cenione w firmie – jednak pamiętaj, Twój cel oprócz jego oryginalności, musi być przede wszystkim osiągalny – inaczej na nic Twe starania i czas, który suma summarum zostanie zmarnowany, a przecież czas to pieniądz!

R – REALNY –  cel powinien stanowić realne polepszenie dla firmy, a tym samym musi stanowić konkretną i jasną wartość dla tego, kto będzie miał go zrealizować;

T – TERMINOWY – wszyscy wiemy, że wciąż goniące terminy są niewygodną sprawą; Niestety, określenie widełek czasowych jest jedną z priorytetowych czynności przy sumiennym osiąganiu wyznaczonego celu;

Dzisiejszy rynek przedsiębiorstw i nowo powstałych, raczkujących firm stanowi bardzo duże urozmaicenie, a co za tym idzie – wciąż rosnącą konkurencję, która zaskakuje co i rusz nowymi, świeżymi pomysłami na rozwój firmy. Warto zatem dokładnie skupić się na osiąganiu tego, co konkretnie wpłynie na usprawnienie działania naszego biznesu, a zasada SMART na pewno w niczym nam nie zaszkodzi – może jedynie pomóc. Tym samym zapraszamy również do zapoznania się z podobnymi artykułami na naszych stronach:

Podstawowy Savoir Vivre w biznesie

E-commerce – handel jutra?

Wirtualne biuro – czym jest i czy się opłaca?

0.00 śr ocena (0% wynik) - 0 liczba głosów

Karina Kurowska

Absolwentka Prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Obecnie przygotowująca się do egzaminu na aplikację. Specjalizuje się w dziedzinie prawa korporacyjnego, karnego i handlowego. Specjalista ds. marketingu i obsługi klientów w mBiuro. Pisze o wszystkim co interesujące dla współczesnych przedsiębiorców i osób, które darzą zainteresowaniem dziedziny takie jak prawo i księgowość. Poza pracą fanka driftu i współczesnej literatury.

Leave a Comment

Loading Posts...