Loading Posts...

Zarządzenie firmą na odległość – 5 wskazówek dla szefa.

Zarządzanie firmą na odległość

Zarządzenie firmą na odległość  ? Firma, która ciągle się rozrasta i ma coraz więcej nowych wyzwań często wymaga otwierania kolejnych oddziałów na innych terenach, nawet tych za granicą. Jak kontrolować wszystkich swoich pracowników i ich działania w firmie będąc w całkiem innym miejscu? 5 najważniejszych wskazówek dla szefa, który zarządza firmą na odległość, znajdziesz poniżej.

1. Nie zniechęcaj się do komunikacji elektronicznej.

Dobra komunikacja w firmie to więcej niż połowa sukcesu. Wszystko zależy od tego jak często rozmawiasz ze swoimi podwładnymi, jakie dajesz im wytyczne i jak motywujesz ich do pracy. Nie jest łatwo trzymać wszystko w rydzach, jednak jest to naprawdę możliwe. Komunikacja elektroniczna w postaci video konferencji, wiadomości e-mail oraz rozmów telefonicznych może zastąpić Twoją obecność przynajmniej w 80%. Wiem, że nie jest to 100%, ale jesteśmy bardzo blisko sukcesu, gdy dostępne środki wykorzystywane są odpowiednio. Jak wykorzystać możliwości do maximum ? Zawsze bądź przygotowany do rozmowy. Miej przed sobą plan działania i konkretne informacje do przekazania dla uczestników. Zawsze pytaj o osiągnięte efekty i wyznaczaj kolejne cele. Pamiętaj o czym poprzednio rozmawialiście, które tematy zostały już zamknięte, a które wymagają jeszcze bardziej szczegółowego umówienia.

2. Wyznacz osobę odpowiedzialną za każdy zespół.

Oddziały funkcjonują sprawnie tylko wtedy, gdy czuwa nad nimi osoba zaangażowana i lubiąca wyzwania. W każdym z oddalonych od siebie firmowych miejsc powinien znajdować się kierownik, który będzie wszystko zbierał w całość i przedstawiał właśnie Tobie. W każdym zespole musi być przynajmniej jedna zaufana osoba, odpowiednio zmotywowana, której również zależy na Twojej firmie. Dobór odpowiedniego Managera to również klucz do sukcesu. Osoba odpowiedzialna za zespół musi być kreatywna, otwarta i powinna posiadać umiejętność pracy z różnymi mentalnie ludźmi. Dobry Manager to również osoba opanowana i elokwentna. Zastanawiasz się jak na rozmowie kwalifikacyjnej wybrać taką osobę ? O tym, w moim poprzednim artykule: „Jak przeprowadzić proces rekrutacyjny ? 10 pytań, które koniecznie powinieneś zadać potencjalnemu pracownikowi”.

3. Stwórz system, dzięki któremu będziesz monitorował pracowników.

Wszystko sprowadza się do innowacyjnych rozwiązań. Najlepiej wybrać system , na którym wszyscy pracownicy oraz Ty, będziecie wspólnie działać. Integralnym rozwiązaniem jest „panel” dzięki, któremu możliwa jest komunikacja pomiędzy poszczególnymi oddziałami, a Tobą. Dobrze wypracowany system kontrolowania i zlecania zadań to kolejny krok do sukcesu. W oparciu o nowe technologie w odpowiednich systemach można jednocześnie się komunikować i wyznaczać zadania oraz osoby odpowiedzialne. Dzięki określonemu dostępowi do systemu, każdy może zaangażować się bezpośrednio w swoje działania i rozpisać swój plan działania.

4. Dokładnie przemyśl system pełnomocnictw oraz upoważnień.

Firma składająca się z wielu oddziałów wymaga inwestycji w pełnomocnictwa. Tutaj istotną rolę odgrywają notarialne poświadczenia dla danych pracowników, którzy firmę będę mogli reprezentować w Twoim imieniu. Jest to nieuniknione, ponieważ nie jesteś w stanie być w kilku miejscach jednocześnie i uczestniczyć w każdym podpisywaniu umowy z kontrahentem. Bardzo ważnym aspektem jest również dobór biura rachunkowego, które będzie za Ciebie załatwiało formalności urzędowe i rozliczeniowe. Tutaj musisz postawić na realne zaufanie. Co to oznacza ? Dobierz polecanych i dobrych księgowych, którzy będę rozwijać się razem z Tobą. W takich sytuacjach warto mieć znajomości, o których wspominałam w „10 wskazówlach dla nowego przedsiębiorcy”. Warto zainteresować się w pierwszej kolejności jedynie sprawdzonymi i polecanymi usługami.

5. Zadbaj o terminy i korespondencję.

Gdy Twoi pracownicy w większości działają w terenie, a poszczególne oddziały są mobilne, idealnie sprawdza się system wirtualnego biura. Wykupienie chociażby skrytki pocztowej w danym mieście, znaczeni ułatwia komunikację pomiędzy kontrahentami, a firmą. Bardzo ważne jest, aby poczta zawsze była odebrana i przekazana do odpowiedniej osoby. Warto pamiętać, że korespondencja która może być skierowana do firmy, może spłynąć również z Sądu i z Urzędu. Tutaj kluczową rolę odgrywają terminy. Zawsze ich pilnuj i pamiętaj o dopełnieniu wszelkich formalności. W dobie elektroniki i systemów teleinformatycznych często zapominamy o metodach tradycyjnych. Nie lekceważ jednak tradycyjnej korespondencji. Nadal jest jej bardzo dużo, a jej zaniedbanie może przynieść bardzo negatywne efekty.

Szóstą „poza programową” wskazówką, którą zawsze będę polecać to bycie na bieżąco ze wszystkimi zmianami. Tutaj możemy ułatwić zadanie każdemu szefowi. Regularne odwiedziny naszego bloga pomogą w zorientowaniu się aktualnościach gospodarczych. Każdy szef znajdzie tutaj coś dla siebie. Jesteśmy tutaj po to, aby za Ciebie śledzić nowinki ze świata biznesu, prawa i księgowości.

5.00 śr ocena (99% wynik) - 2 liczba głosów

Karina Kurowska

Absolwentka Prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Obecnie przygotowująca się do egzaminu na aplikację. Specjalizuje się w dziedzinie prawa korporacyjnego, karnego i handlowego. Specjalista ds. marketingu i obsługi klientów w mBiuro. Pisze o wszystkim co interesujące dla współczesnych przedsiębiorców i osób, które darzą zainteresowaniem dziedziny takie jak prawo i księgowość. Poza pracą fanka driftu i współczesnej literatury.

Leave a Comment

Loading Posts...