Loading Posts...
kto wynalazł inhalator ventolin €42.84

Wirtualne biuro – kiedy warto skorzystać ze wspólnej przestrzeni?

Zakładając spółkę bądź działalność gospodarczą musimy posiadać adres, pod którym nasze przedsiębiorstwo będzie funkcjonowało. Nie zawsze jednak fundusze pozwalają nam na zakup bądź wynajem powierzchni biurowych, a prywatny adres zamieszkania chcemy pozostawić anonimy.
Naprzeciw naszym potrzebom wychodzą firmy oferujące użyczenie własnego adresu – wirtualne biura. To idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców którzy cenią swą prywatność i nie chcą, by kontrahenci odwiedzali ich w domu bądź by trafiała do niego firmowa korespondencja.

Co warto wiedzieć o wirtualnym biurze?

Ważnym pojęciem, o którym należy wspomnieć poruszając tematykę wirtualnego biura, jest outsorcing. Najprościej mówiąc, outsorcing jest wykorzystywaniem zasobów z zewnątrz, często po to, aby zmniejszać wydatki w swoim przedsiębiorstwie.
Koncepcja wirtualnego biura bardzo szybko zyskuje na popularności, czemu trudno się dziwić – za odpowiednią opłatą otrzymujemy możliwość rejestracji naszego przedsiębiorstwa pod prestiżowym adresem w największych miastach w Polsce.
Firmy świadczące tego typu usługi często mają w swojej ofercie również obsługę korespondencji (odbiór, skanowanie, wysyłkę), wynajem sal konferencyjnych, dedykowany nr telefonu, księgowość czy porady prawne. To daje nam możliwość przekazania kwestii administracyjnych w ręce specjalistycznej firmy.

Kiedy warto skorzystać z usług wirtualnego biura?

Podstawowym argumentem przemawiającym za skorzystaniem z usług wirtualnego biura jest chęć oddzielenia sfery prywatnej od pracy. Jest to idealne rozwiązanie, gdy fundusze nas ograniczają i nie możemy wynająć biura, a nie chcemy urządzać go w domu.
Niepodważalnym argumentem jest również oszczędność – zarówno czasu jak i pieniędzy. Miesięczna opłata dla specjalizującej się w tym firmie jest dużo niższa, niż wynajem własnego biura, do czego dochodziłyby inne opłaty, jak chociażby czynsz, media, zakup artykułów biurowych.
Prowadzenie własnej firmy wiąże się z częstymi wyjazdami służbowymi. Wirtualne biura oferują obsługę korespondencji: odbiór oraz skanowanie. Klient jest informowany telefonicznie bądź mailowo o nadejściu poczty. Może ją odebrać z siedziby firmy w dowolnym dla siebie momencie, lub poprosić o bezpośrednią wysyłkę na wskazany adres. Dzięki temu mamy pewność, że nasza poczta zostanie odebrana, a wizyty na poczcie zostaną ograniczone do minimum.
Korzystanie z usług wirtualnego biura zapewnia nam więc profesjonalną obsługę asystencką za dużo mniejszą kwotę, niż wynajem biura i zatrudnienie pracownika na własną rękę.
Kolejnym elementem zachęcającym do korzystania z wirtualnych biur jest możliwość utworzenia firmy w innym mieście niż te, w którym mieszkamy. Może to być wyjątkowo ważne dla przyszłych kontrahentów. Możliwe, że mieszkamy w centralnej Polsce, jednak kontakty biznesowe prowadzimy głównie ze Szwedami i Norwegami – wtedy możemy skorzystać z usług wirtualnego biura w Gdyni lub Gdańsku – partnerzy biznesowi z pewnością zwrócą na to uwagę.
Inną kwestią związaną z samym miejscem jest fakt, że firmy prowadzące wirtualne biuro bardzo często posiadają prestiżowe adresy – zazwyczaj główne ulice największych w miast w Polsce. Rejestracja firmy w tak wyjątkowej lokalizacji jak centrum dużego miasta z pewnością poprawi wizerunek firmy i wzbudzi uznanie u kontrahentów.
Istotnym argumentem z pewnością jest to, że bardzo często wirtualne biura posiadają własne sale konferencyjne bądź mini biura na wynajem. Gdy więc zajdzie potrzeba spotkania ze wspólnikami lub klientami, możemy skorzystać z tej usługi uiszczając jednorazową opłatę.

5.00 śr ocena (99% wynik) - 5 liczba głosów

Show 2 comments

[…] Decydując się na zakup lokalu, który przeznaczysz na biuro, lub długoterminowy wynajem pamiętaj, że jest to kosztowna inwestycja. Jeżeli dopiero rozkręcasz swój biznes zapewne masz dużo ważnych wydatków. W takim wypadku może warto pomyśleć o zaoszczędzeniu niemałej przecież kwoty i zdecydować się na wirtualne biuro? Miesięczny koszt jest o niebo niższy, niż gdybyś sam wynajmował lokal, nie wspominając o remoncie biura, wyposażeniu, zatrudnieniu pracownika i wielu, wielu innych wydatkach. Dodatkowo w cenie dostajesz obsługę korespondencji, jej skanowanie, te lepsze jakościowo biura mogą ci również zaoferować dedykowany nr telefonu. Więcej na ten temat pisaliśmy w naszym artykule – Wirtualne biuro – kiedy warto skorzystać ze wspólnej przestrzeni? […]

4 października, 2021
0

Od dłuższego czasu zastanawiam się, czy nie pójść właśnie w wirtualny adres. Koszty i ogólnie kwestie finansowe są zdecydowanie atrakcyjniejsze, zwłaszcza jak porównam standardowe wydatki początkujących przedsiębiorców. Ciekawą ofertę ma https://dc.biz.pl/ , bo właśnie Wrocław interesuje mnie w tym momencie. Zastanawiam się jak to wychodzi cenowo, właśnie w takim rozbiciu na „standardowe” prowadzenie i e-adres właśnie. Jak ktoś ma rozliczenie i informacje w tym temacie, to chętnie poczytam 🙂

Leave a Comment

Loading Posts...