Loading Posts...

Pracownicy – jak nimi zarządzać i motywować ich do pracy?

Zarządzanie całym zespołem na pozór wydaje się banalnie proste. Niestety, przełożeni często zapominają, że ich pracownicy to nie roboty, a każdy człowiek ma swoje gorsze i lepsze dni. Dobra atmosfera wewnątrz zespołu owocuje nienagannymi wynikami pracy, a co za tym idzie – lepszymi zarobkami dla firmy. Jak więc inteligentnie motywować swój zespół, tak, aby nie odczuł zbędnej presji przełożonego?

Motywacja i demotywacja

Rozróżnienie tych dwóch pojęć jest raczej jasne. Często jednak nawet nie zdajemy sobie sprawy, że kiedy nie gwarantujemy pracownikom czegoś, co ma wpływ na ich zadowolenie z wykonywanej pracy, poprawę jakości i komfortu działań, to nasze działania motywacyjne okażą się mieć odwrotny skutek. Pamiętaj, każdy zatrudniony stanowi osobną jednostkę, do której należy podejść mocno indywidualnie.

Zarządzaj

Zanim zaczniesz wydawać pracownikom polecenia, zadbaj o ich podstawowe potrzeby – jeżeli są pewni swojej posady, nie będą bać się eksperymentować i proponować nowe rozwiązania. Kiedy pracownik czuje się najpewniej? Kiedy zostanie mu podsunięta pod nos umowa – nie kombinuj i nie omijaj tego kroku!

Rozmawiaj

Może ktoś z Twoich podwładnych boryka się z jakimś problemem zawodowym? A może ktoś z kolei czuje się niespełniony w tym, co robi? Wszyscy jesteśmy ambitni, niektórych po prostu trzeba czasami rzucić na głęboką wodę i zobaczyć, czy nauczą się pływać. Regularnie odbywaj rozmowy ze swoimi pracownikami – jeżeli coś im nie odpowiada, znajdźcie wspólnie rozwiązanie. Czują się wypaleni zawodowo? Wymyśl nowe zadania, puść maila motywacyjnego i czekaj na efekty.

Każde, najdrobniejsze zadanie Twojego pracownika powinno zostać przez Ciebie zauważone. Nic nie demotywuje bardziej, niż kolokwialne olanie sprawy. Podwładny spisał się na medal? To znaczy, że możesz mu zaufać i podnieść poprzeczkę swoich wymagań, co powinno zwiększyć wydajność jego pracy.

Błędy

Błąd jest naturalnym elementem pracy. Najważniejsze jest to, jak na niego zareagujemy. Najlepsze efekty daje skonstruowanie żelaznych zasad, względem których należy postępować w razie ewentualnej pomyłki. Pamiętaj, Twoje reakcje mocno rzutują na relacje z pracownikiem jego efektywność.

Autorytety

Zlecasz swojemu zespołowi nowe zadanie? Jest ono dość innowacyjne i skomplikowane? Pokaż im, w jaki sposób powinni je ugryźć. Podaj przykłady innych firm, które podejmowały podobne kroki, bądź zainspiruj innymi przedsiębiorcami, którzy dzięki zbliżonym działaniom osiągnęli konkretne cele.

To tylko niewielka część wskazówek, którymi należy się kierować podczas zarządzania i motywowania swojego zespołu – doradzamy wykazać się odrobiną  kreatywności, która z pewnością szybko zwróci się w postaci sympatii i efektywności działań pracowników.

5.00 śr ocena (99% wynik) - 1 liczba głosów

Karina Kurowska

Absolwentka Prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Obecnie przygotowująca się do egzaminu na aplikację. Specjalizuje się w dziedzinie prawa korporacyjnego, karnego i handlowego. Specjalista ds. marketingu i obsługi klientów w mBiuro. Pisze o wszystkim co interesujące dla współczesnych przedsiębiorców i osób, które darzą zainteresowaniem dziedziny takie jak prawo i księgowość. Poza pracą fanka driftu i współczesnej literatury.

Show 2 comments

Lipiec 13, 2018
0

Artykuł bardzo na czasie 🙂

Lipiec 14, 2018
0

To bardzo ważny temat. Każdy chce dobrze zarządzać swoimi podwładnymi

Leave a Comment

Loading Posts...