Loading Posts...

Podstawowe błędy przy prowadzeniu firmy – jak ich uniknąć?

Prowadzenie własnej firmy wymaga od przedsiębiorcy nakładu czasu, pieniędzy i zapału, co wiążę się z sukcesami lecz także z porażkami, które trzeba przełknąć. Niektórych problemów można jednak uniknąć, uświadamiając sobie gdzie leży ich przyczyna.

Emocje

Emocje w biznesie nigdy nie są dobrym doradcą. Zakładając firmę jesteś pełen optymizmu i przeświadczeń, że Twój pomysł jest idealny. Cały plan warto jednak dobrze przeanalizować, ponieważ wizja milionowych zysków może szybko okazać się błędna. Przede wszystkim postaw na biznesplan, ofertę konkurencji, analizę rynku i racjonalne myślenie.

To samo tyczy się emocjonalnego podejścia do firmy, gdzie każde potknięcie to pewnego rodzaju osobista porażka. To, że nie spędzasz w pracy całego dnia nie oznacza, że nie zależy Ci na przedsiębiorstwie. Znajdź złoty środek i naucz się traktować swój biznes jak coś, co służy Tobie, a nie na odwrót. Takie podejście wymaga czasu i nauki zdrowego dystansu.

Delegowanie zadań

Naucz się rozdzielać zadania i korzystać z pomocy specjalistów. Masz przeświadczenie, że sam najlepiej zadbasz o swoją firmę? Błąd! Jest to krótkofalowe działanie, które prowadzi do zmęczenia i utraty motywacji czy cierpliwości. Zaufaj osobom lepiej wykwalifikowanym od Ciebie i pozwól sobie pomóc.

Jeżeli nie stać Cię, aby zatrudnić pracownika, skorzystaj z firm zajmujących się outsourcing’iem. W czasie gdy oni zajmą się m.in. księgowością, reklamą, stroną internetową – Ty będziesz mógł poświęcić swój czas na sprzedaż i pozyskiwanie nowych klientów, co będzie prowadzić tylko do kolejnych sukcesów firmy.

Relacje z klientami

Pozyskiwanie nowych klientów jest bardzo ważne. Nie zapominaj również o tym, żeby należycie dbać o relacje z interesantami, którzy są z Tobą już od dłuższego czasu. Zaufanie jakim Cię obdarzyli może tylko procentować. Troska o długofalowe relacje spowoduje, że nasza firma będzie kojarzona z szacunkiem oraz dbałością o relacje biznesowe.

Wizerunek

„Jak Cię widzą tak Cię piszą” – to stare polskie przysłowie powinno być dla nas wskazówką. Warto zainwestować w siedzibę firmy w dobrej okolicy miasta, samochód czy odpowiedni strój, zwłaszcza gdy nasza firma opiera się na bezpośrednim kontakcie z klientem.

Wizerunek przedsiębiorstwa to również marketing. Firma wymaga reklamowania oferowanych towarów lub usług. Brak rozgłosu sprawi małe zainteresowanie, a w rezultacie bankructwo. Reklama to nie tylko telewizja czy radio, ale w obecnych czasach przede wszystkim Internet. Jeżeli nie czujemy się pewnie w tej dziedzinie, sięgnijmy po pomoc specjalisty, który pomoże nam stworzyć np. własną stronę internetową firmy.

Prowadzenie firmy nie wszystkim przychodzi naturalnie – w razie dalszych wątpliwości zachęcamy do zapoznania się z podobnymi artykułami na naszych stronach:

Ciekawe rozwiązania dla Start UP

Dobra obsługa klienta – co wolno, a czego nie warto robić?

Sposoby na pozyskanie klienta

5.00 śr ocena (99% wynik) - 1 liczba głosów

Karina Kurowska

Absolwentka Prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Obecnie przygotowująca się do egzaminu na aplikację. Specjalizuje się w dziedzinie prawa korporacyjnego, karnego i handlowego. Specjalista ds. marketingu i obsługi klientów w mBiuro. Pisze o wszystkim co interesujące dla współczesnych przedsiębiorców i osób, które darzą zainteresowaniem dziedziny takie jak prawo i księgowość. Poza pracą fanka driftu i współczesnej literatury.

Show one comment

[…] Podstawowe błędy przy prowadzeniu firmy – jak ich uniknąć? […]

Leave a Comment

Loading Posts...