Jak pisać dobre teksty promocyjne firmy na strony internetowe? - Blog dlaszefa.pl - Praktyczne porady, księgowość i prawo
Loading Posts...

Jak pisać dobre teksty promocyjne firmy na strony internetowe?

Ameryki nie odkryjemy, jeżeli po raz kolejny wspomnimy, że Internet jest najlepszym źródłem promocji – zarówno dla dużych korporacji, jak i indywidualnych przedsiębiorców. Teksty promocyjne publikowane w Internecie, na pozór banalne, trzymają się stricte określonych zasad. Według statystyk – poprawne tworzenie tekstów online po prostu się OPŁACA. O czym w takim razie warto pamiętać?

Zastanów się

Internauta, czyli również nasz potencjalny klient, to ktoś taki sam jak i Ty. Zatem zastanówmy się – jakie teksty internetowe czyta Ci się najprzyjemniej? Nie zabrzmi zaskakująco, że te krótkie, zwięzłe i tematyczne. Skoro uciekamy się do Internetu, to znaczy, że szukamy w nim odpowiedzi na nasze pytania. Twoim priorytetem w takim razie jest określenie co chcesz przekazać i dlaczego robisz to w taki, a nie inny sposób.

Kiedy już obierzesz kierunek, w którym chcesz podążać – dobierz do niego odpowiedni styl merytoryczny – wszystko musi być adekwatne do treści, którą chcesz przekazać konkretnemu odbiorcy (zważywszy na jego płeć, wiek, zapotrzebowanie, itd.).

Unikatowość

Jeżeli masz stworzyć setną publikację promocyjną na ten sam temat (tylko ubraną w inne słowa) – szkoda Twojego cennego czasu. Znudzony odbiorca, to najgorszy odbiorca – bo taki, który prawdopodobnie nigdy więcej nie odwiedzi już Twojej witryny. Może chwytliwe hasła reklamowe? Rymowanka? Tekst poparty dźwiękiem? Możliwości jest wiele i aż wstyd nie wysilić się nad czymś bardziej kreatywnym.

Copywriting

Teksty internetowe mają to do siebie, że czytane są pobieżnie – nie zapominaj o tym! Jeżeli tworzysz coś w celu promocji swojej firmy – postaraj się zawrzeć najważniejsze informacje na górze tekstu, stopniowo przechodząc do tych najmniej istotnych, coś na kształt zasady ,,od szczegółu do ogółu”.

Co ciekawe – najwięcej uwagi czytelnika skupia się na lewej stronie ekranu monitora – a co za tym idzie? Nie kombinuj ze środkowaniem i dziwnym wyrównywaniem tekstu. W takich sytuacjach naturalny odruch gałek ocznych odbiorcy zostanie zaburzony, co podświadomie odwiedzie go od dalszego zgłębiania lektury.

Call to action

Tzw. ,,wezwanie do działania” to nic innego, jak krótki tekst zachęcający do podjęcia się konkretnych czynności. Może warto zastanowić się nad takim rodzajem reklamy? CTA umieszczaj pod postacią linków, newslettera, bądź chwytliwej promocji – wszystko sformułowane jako hiperłącza. Uda się, gwarantujemy!

SEO i pozycjonowanie

Grzechem byłoby nie wspomnieć o tak często zaniedbywanej czynności, jaką jest właściwe ,,wybijanie” swojego tekstu. Dzięki pozycjonowaniu tworzonej treści, Twoje artykuły mogą znaleźć się na całkiem dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – więcej czytelników będzie miało do nich dostęp, a to z kolei prognozuje większą ilość potencjalnych klientów i na tym reakcja łańcuchowa się zamyka. Twórz słowa kluczowe zgodnie z zasadami SEO i za wszelką cenę podbijaj treści.

Język korzyści

Postaraj się wejść swojemu odbiorcy dosłownie pod skórę. Posługuj się takim językiem, który będzie wyraźnie pokazywał to, co klient może osiągnąć korzystając z naszych usług. Niech będzie pewny tego, że czas, który nam poświęcił może zostać spożytkowany w produktywny sposób. Podkreśl ceny atrakcyjnych promocji, zalety proponowanych pakietów, itp.

Działania marketingowe firmy wbrew pozorom są jej fundamentem – nie doprowadź do ich zaniedbania i staraj się systematycznie aktualizować tworzone informacje. Zapraszamy również do zapoznania się z podobnymi artykułami na naszych stronach:

Nowo powstała firma, a marketing online – jak temu sprostać?

Sposoby na pozyskanie klienta.

0.00 śr ocena (0% wynik) - 0 liczba głosów

Karina Kurowska

Absolwentka Prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Obecnie przygotowująca się do egzaminu na aplikację. Specjalizuje się w dziedzinie prawa korporacyjnego, karnego i handlowego. Specjalista ds. marketingu i obsługi klientów w mBiuro. Pisze o wszystkim co interesujące dla współczesnych przedsiębiorców i osób, które darzą zainteresowaniem dziedziny takie jak prawo i księgowość. Poza pracą fanka driftu i współczesnej literatury.

Leave a Comment

Loading Posts...