Loading Posts...
Raman spectrum amorficzny albuterol €93.89

Ogłoszenie o pracę – jak je napisać, żeby zainteresować potencjalnego pracownika?

Wydawać by się mogło, że szukanie pracownika to proste zadanie. Dajesz ogłoszenie i czekasz aż zaczną spływać CV, a ty będziesz przebierał w kandydatach. Tymczasem aplikacji jest jak na lekarstwo, w dodatku profile nie odpowiadają stanowisku… Gdzie popełniasz błąd?

Gdzie umieścić ogłoszenie?

Możliwości jest wiele. Zalecamy zacząć od umieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej firmy. Bardzo często kandydaci szukając pracy przeglądają strony internetowe firm specjalizujących się w danej branży. W ten sposób możesz oczekiwać zgłoszeń od kandydatów-specjalistów, a nie osób wysyłających CV w ilościach hurtowych. Dodatkowo oczywiście takiego ogłoszenie jest całkowicie darmowe.

Kolejną możliwością jest umieszczenie płatnego ogłoszenia na stronach specjalistycznych, np. www.pracuj.pl czy www.praca.pl. Jest to niewątpliwie ułatwienie dla kandydatów, którzy mogą wybierać interesujące ich oferty spośród wielu. Zdecydowana większość osób poszukujących pracy rozpoczyna od tych portali, więc pracodawca również może liczyć na spore zainteresowanie ogłoszeniem. Są one jednak płatne.

Darmowe ogłoszenie można umieścić na lokalnych stronach ogłoszeń. Trzeba jednak liczyć się z tym, że specjaliści w danej branży przeważnie preferują inne kanały podczas poszukiwań pracy. Jakie? Jeżeli szukasz pracownika doświadczonego, posiadającego konkretne doświadczenie, postaw na portale typu LinkedIn czy polski odpowiednik – GoldenLine. Niepodważalną przewagą tych portali jest to, że pracownik nie musi wysyłać ,,suchego” CV. Może przedstawić swoje wykształcenie, doświadczenie oraz inne umiejętności w szeroki sposób. Pokazać, jakim jest człowiekiem nie ograniczając się do jednej strony A4. Coraz częściej to działy HR z danej firmy lub firmy headhunterskie same szukają pracowników poprzez takie portale.

Co zawrzeć w ogłoszeniu?

Chociaż nie istnieje jeden konkretny wzór w oparciu o który powinny być pisane ogłoszenia o pracę, to pewne elementy powinny znaleźć się w każdej ofercie.

Tytuł stanowiska

To nagłówek ma przyciągnąć kandydata, więc musisz zawrzeć w nim konkretną nazwę stanowiska. Najlepiej posługując się hierarchią, tj. stosując wyrażenia ,,specjalista/młodszy specjalista”. Jeżeli jest to firma zagraniczna ,,junior/senior” itd. Tytuł powinien być zgodny z prawdą. Chociaż bardzo modne jest obecnie zapożyczanie wielu zwrotów z j. angielskiego, jeżeli nie jest to podstawowy język używany w firmie – nie ma to sensu.

Informacja o firmie

W ogłoszeniach na zewnętrznych stronach jest to niestety powszechnie popełniany błąd przez wielu pracodawców. W każdym ogłoszeniu powinna znaleźć się nazwa firmy oraz jej krótki opis. Opisz branżę, w której działa firma, gdzie się znajduje, czy funkcjonuje długo na danym rynku, czy dopiero się rozwija.

Nie podawanie nazwy firmy jest podejrzane i zapewne masz coś do ukrycia. Pomyśl, czy ktoś chciałby aplikować do takiej firmy?

 Opis stanowiska pracy

Najważniejsza część ogłoszenia, czyli dokładny opis stanowiska. Możesz zrobić to pełnymi zdaniami lub od myślników, postaraj się jednak zrobić to możliwie najbardziej szczegółowo. W ten sposób ułatwisz sobie zadanie, bo ograniczysz liczbę aplikacji, które nie spełniają opisu. Postaraj się wypisać najważniejsze zadania pracownika, które będzie wykonywał codziennie i wymagają doświadczenia bądź szczególnych umiejętności. Odebrać telefon czy odpisać na maila potrafi każdy, nie każdy jednak obsługuje ,,Symfonię”.

Wymagania

Kolejny ważny element ogłoszenia. W tej części wskazujesz, jakie masz wymagania względem pracownika, czyli np. wykształcenie kierunkowe, dyspozycyjność oraz jego umiejętności.

Jeżeli oczekujesz dobrej znajomości języka obcego – określ poziom np. minimum B2. Chcesz, by kandydat znał programy księgowe – wskaż, które konkretnie. Bądź jak najbardziej drobiazgowy. Możesz także dopisać, że interesują cię jedynie kandydaci spełniający wszystkie wymagania.

Wysokość wynagrodzenia oraz benefity pozapłacowe

Na szczęście temat wynagrodzenia przestaje być tabu i duże firmy już w ogłoszeniu podają widełki z pensją. Niestety to nadal rzadkość i większość pracodawców wysokość wynagrodzenia podaje dopiero podczas 2. etapu rekrutacji. W ten sposób możemy zmarnować czas i kandydata i swój, który zrezygnuje ze zbyt nisko opłacanego stanowiska.

Nie pisz w ogłoszeniu, że pensja jest atrakcyjna – to częsty blef, poza tym jest to subiektywna kwestia. Kandydaci często znają rynek pracy lepiej niż pracodawcy, ciężko więc ich zwieść tego typu hasłami.

Jeżeli zatrudnienie wiąże się z innymi dodatkami pracowniczymi, np. kartą Multisport, pakietem zdrowotnym, codzienną dostawą świeżych owoców – również warto o tym napisać.

Pozostałe

  • Określ, jakie dokumenty aplikacyjne cię interesują – samo CV, czy także list motywacyjny;
  • Podaj termin zakończenia rekrutacji;
  • Zamieść informację, że skontaktujesz się tylko z wybranymi kandydatami,
  • Przypomnij, że osoba aplikująca na twoje stanowisko pracy powinna zawrzeć w CV klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetworzenie moich danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. Z 2002 r. Nr. 101., poz. 926. ze zmianami)”.

 

5.00 śr ocena (99% wynik) - 2 liczba głosów

Show 4 comments

26 marca, 2018
0

Przygotowując treść ogłoszenia, warto wcielić się w rolę kandydata i napisać ofertę w taki sposób, aby zachęciła do aplikowania. Przy wyborze potencjalnego pracodawcy kandydat szuka przede wszystkim szansy na szkolenie i rozwój oraz możliwość awansu i interakcji towarzyskich. Satysfakcję z pracy osiąga dzięki korzyści finansowej i poczuciu bycia wartościowym i docenionym.

1 lipca, 2018
0

Pomocny wpis, teraz już wiem gdzie popełniam błędy pisząc podanie o prace. Dotarło do mnie że wszystko musi być dopięte na ostatni guzik.

13 marca, 2020
0

Polecam korzystanie z różnych portali i serwisów. Takie jak ten poradników i, chodzenie na dużą ilość rozmów o pracę ,ale i przeglądanie ogłoszeń lokalnych. Ja akurat znalazłem pracę na https://www.gowork.pl/praca/olsztyn;l i jestem obecnie zatrudniony jako fizjoterapeuta w swoim mieście

28 grudnia, 2020
0

Warto zapoznać się z tymi informacjami, aby wiedzieć, jak przyciągnąć uwagę pracodawcy swoim ogłoszeniem. Warto też korzystać z serwisu ze zleceniami, tak aby zapewnić sobie większy zasięg i szybciej znaleźć zatrudnienie.

Leave a Comment

Loading Posts...