Loading Posts...

Praca w biurze to nieustanny kontakt z ludźmi, co, ku zaskoczeniu większości, nie zawsze wiąże się z samymi przyjemnościami. Praca z klientem wymaga racjonalnego myślenia, ukrywania swoich słabości i pewności wykonywanego przez nas zawodu. Jak w takim razie poprawnie podchodzić do swoich interesantów?

Kim jest klient?

Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania, musisz dokładnie uświadomić sobie, kogo tak właściwie nazywamy klientem. Brzmi banalnie? Brzmi, ale nie jest. Interesantem nazywamy nie tylko każdą osobę, która wchodzi z nami w jakąkolwiek interakcję, ale również każdego potencjalnie chcącego w nią wejść. Jako pracownicy musimy prognozować i przewidywać współprace, które czasami czekają na nas tuż za rogiem.

Ważne i ważniejsze

Pewnie nie zdziwi Cię fakt, że klient jest najważniejszy. To chyba mantra każdego przedsiębiorcy. Podstawą dobrej współpracy z interesantem jest pozytywna więź, którą należy na bieżąco pielęgnować. Zadowolony klient, to dobry klient.

Czas to pieniądz

Obsługa klienta stanowi podstawę zysku dla firmy. Z kolei dla konsumenta podstawą jest czas. Idąc w głąb tej myśli – nigdy nie każ czekać swojemu interesantowi. Dzwoni? Telefony odbieraj natychmiast. Pisze maile? Nie zwlekaj z odpowiedziami. Każdy Twój negatywny ruch wpływa na budowanie opinii o firmie.

Profesjonalizm

Bądź profesjonalistą. W obsłudze klienta najważniejsza jest dokładność – nie wyobrażam sobie sytuacji, kiedy przedstawiciel firmy, z którą chcę zacząć współpracę nie zna perfekcyjnie przedstawianej mi oferty. Nic tak nie doprowadza do białej gorączki, jak brak wiedzy na temat wykonywanej pracy.

Traktuj klienta tak, jak sam chciałbyś być traktowany

Przypomnij sobie sytuacje, w których to Ty byłeś klientem – co podobało Ci się podczas korzystania z konkretnych usług? Co irytowało? Zbierz wszystkie swoje doświadczenia, od tych pozytywnych, po negatywne i wyciągnij z tego wnioski, które z pewnością mogą poprawić jakość Twojej pracy.

Humorki

Nigdy nie pokazuj klientowi, że coś Cię trapi. Przelewanie swojego życia prywatnego na zawodowe to najgorszy krok, który możesz postawić w sprawie obsługi. Interesant po każdej interakcji ma zapamiętać Cię uśmiechniętego, zadowolonego i profesjonalnego.

Praca nad obsługą klienta nigdy się nie kończy – zawsze istnieje coś, co warto jest poprawić, bądź coś, czemu należy poświęcić większą uwagę. Dąż do perfekcji i doskonałości, a zobaczysz, że Twoje starania na pewno się opłacą.

3.40 śr ocena (73% wynik) - 5 liczba głosów

Redakcja dlaszefa.pl

Profil używany przed redaktorów serwisu dlaszefa.pl

Show 2 comments

Lipiec 9, 2018
0

Bardzo fajny artykuł, szczególnie podoba mi się stwierdzenie, aby traktować klienta tak, jakbyśmy sami chcieli być traktowani 🙂

Sierpień 17, 2018
0

Wtedy nie ma miejsca na wpychanie komuś czegoś, czego nie potrzebuje :). Całkowicie się zgadzam. Dobra obsługa Klienta, to też dobre narzędzia online, które to ułatwiają. Np. system CRM. Sama korzystam z systemu Kamflex i widzę, że o wiele lepiej pracuje mi się z Klientami. Mogę tworzyć bardziej personalne oferty, mam dostęp do wszystkich informacji z telefonu. Myślę, że każdy skorzysta wdrażając narzędzie optymalne dla siebie :). Pozdrawiam!

Leave a Comment

Loading Posts...